بانک گروههای تلگرام - پشتیبانی تلگرام در ایران

گروه های تلگرام , تبلیغ کانال , افزایش بازدید پست , استیکر تلگرام , لایک و نظرسنجی های تلگرام , خرید ممبر و آموزشهای پیامرسان تلگرام در ایران

بانک گروههای تلگرام - پشتیبانی تلگرام در ایران

گروه های تلگرام , تبلیغ کانال , افزایش بازدید پست , استیکر تلگرام , لایک و نظرسنجی های تلگرام , خرید ممبر و آموزشهای پیامرسان تلگرام در ایران

تلگرام هدف حملات وسیع DDoS توسط هکرهای دولتی یا کمپانی‌های رقیب

پس از بروز اختلالات فراوان در سرویس‌دهی تلگرام بر اثر استقبال دور از تصور کاربران ایرانی و سپس مشکلات اینترنت داخلی  و البته اعتراف این کمپانی به دخیل بودن ایرادات فنی این برنامه در این مشکلات، این اپلیکیشن محبوب روزهای پر از اختلالی را در کل منطقه‌ی آسیا سپری کرد.  این شبکه‌ی پیام‌رسان در واکنش به این اختلالات از وقوع حمله‌ای خبر داد که ۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه از ترافیک آن را خورده است.


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شبکه پیام‌رسان موبایلی تلگرام هفته‌ی گذشته با حملات سایبری غیر فعالی (عدم توانایی در به دست گرفتن کنترل سرورها) در منطقه آسیا مواجه شد که اختلالات آن دامن کاربران ایرانی را نیز طی واپسین روزهای هفته گذشته گرفت.

بسیاری از کاربران این شبکه هنگام اتصال به سرورها با هشدار عدم امکان مواجه شدند و کسانیکه آنلاین بوده و از پلت‌فرم تحت وب این پیام‌رسان استفاده می‌کردند، به ناگاه از شبکه اخراج شدند.

مسئولان فنی تلگرام دلیل این موضوع را حملات از نوع DDOS که مخفف Distributed Denial of Service اعلام کرده‌اند؛ در این شیوه مهاجمان با در اختیار داشتن زنجیره‌ای از رایانه‌ها حجم گسترده‌ای از تقاضاها را به سمت سرورهای مقصد روانه می‌کنند که در نهایت با اشغال تمامی ترافیک مربوط به سرورهای مورد نظر موجب از کار افتادن سرویس‌دهی آن می‌شوند.

گروه فنی اعلام کرده که با توجه به اینکه سرورهای ناحیه آسیا اقیانوسیه تحت این حملات بوده، بیشترین آسیب از قطع خدمات را کاربران ناحیه جنوب شرقی آسیا، اقیانوسیه، استرالیا و بخش‌هایی از هند خورده‌اند.

این اختلالات با کندی خدمات‌دهی یا عدم دسترسی به حساب تلگرامی برای برخی نواحی پیرامونی این مناطق نیز برای ساعاتی مشاهده شده است؛ چنین اختلالی ناشی از دزدیده شدن 200 گیگا بیت بر ثانیه ترافیک شبکه تلگرام یا به تعبیر کادر فنی این شبکه، ارسال تقریبا 200 میلیارد درخواست بی‌هدف ظرف هر ثانیه بوده است.

مقالات مرتبط:

این سونامی عظیم که سرورهای تلگرام را به گل نشاند، همچون سایر تهاجم‌های اینترنتی از نوع DDOS، بدون سر منشأ ماند؛ زیرا در این روش خرابکاران دنبال معرفی خود نیستند و بیشتر درصدد آسیب زدن به خدمات شرکت‌هایی هستند که به نوعی اعتبار کسب کرده‌اند.

با این حال تلگرام احتمال داده که این حملات باید از سوی دولتی عصبانی یا شرکت‌های رقیب شکل گرفته باشد؛ اما با این حساب صراحتا اعلام کرده که مبدأ حملات آسیای شرقی بوده است.

تلگرام گفته که می‌دانیم امکان ساخت استیکرهای رایگان برای بسیاری از شرکت‌های رقیب گران تمام شده و از این اقدام ما ناراحت شده‌اند؛ اما بهتر است که در رقابتی سالم دست به جذب بازار هدف زنند.

در پایان تیم فنی این شرکت با اعلام اینکه اعضای این گروه بالغ بر 10 سال تجربه کار عملیاتی در بخش سرویس‌های وب ناحیه اروپا را دارند، به کاربران خود اطمینان خاطر داده تا هیچ مشکلی برای آنها به وجود نیاید.


منبع : زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد